CİLDİNİZİ MENOPOZ DÖNEMİNE HAZIRLAYIN

Menopoz süreci; adet görememe veya düzensiz görme sonucu kadınlar için önemli olan östrojen hormonunun azalması durumudur. Menopoza girme yaşını belirleyen önemli nedenlerden biri genetik (ailevi) faktörlerdir; fakat yoğun sigara kullanımı, çevre kirliliği, soğuk iklim şartları da belirleyici rol oynamaktadır.

Menopoz, kadınların hayatında önemli bir dönemdir ve bu dönemde kadınlar sağlıklarına daha fazla dikkat etmelidir. Menopoz dönemindeki en önemli değişiklik; östrojen ve progesteron adlı hormonların miktarının azalmasıdır. Menopoz döneminde yaşanan hormon eksiklikleri kemik erimesi, uyku sorunları gibi genel sağlığı etkilediği gibi cilt sağlığını da yakından etkiler. Cilt sağlığında önemli rol oynayan yapı taşları kolajen, elastik lifler ve hyaluronik asittir. Östrojen ve progesteron hormonları bu yapı taşlarının ciltteki üretiminde başrol oynar. Dolayısıyla bu hormonların azalıp menopoz sürecinin başlamasıyla birlikte cilt yaşlanması hızlanır.

Yaşlanmaya başlayan cilt;

- Menopoz döneminde kurur,

- Menopoz döneminde incelir,

- Menopoz döneminde esnekliğini kaybeder,

- Menopoz döneminde travmaya karşı çabuk hasar görür ve travmadan sonra geç iyileşme yaşar,

- Menopoz döneminde kan dolaşımındaki yavaşlama ile birlikte cilt beslenmesi yetersiz hale gelir ve cilt soluk ve mat bir görünüme sahip olur,

- Menopoz döneminde yaz mevsiminde yaşanan güneş travmasının onarılmasında cilt zorluk çeker ve yüz, boyun, dekolte bölgesi ve el üzerinde kahverengi güneş lekeleri ve benler oluşur,

- Menopoz döneminde kış mevsimi ile birlikte ciltte soğuğa bağlı nemsizlikten kaynaklanan pullanmalar görülür,

- Menopoz döneminde yağ hücreleri azaldığı için ağız köşesinde, yanaklarda sarkma ve gıdı oluşumu hızlanır,

- Menopoz döneminde saçlı deride kuruluk, hassasiyet, saç telinin incelmesi, matlaşması ve dökülmesi görülür,

- Menopoz döneminde azalan hyaluronik asit maddesi ciltte kuruluğa neden olur ve yanaklarda, kaz ayaklarında, dudak üzerinde kurumaya bağlı kırışıklıkların sayısında artış meydana gelir,

- Menopoz döneminde azalan östrojen hormonunun aksine testesteron üretimi devam eder; bu da çene ve dudak üstü bölgelerinde sert ve siyah kılların çıkmasına neden olur,

- Menopoz döneminde testesteron hormonu yağ bezlerinin çalışmasını destekleyerek çene, boyun ve yüz bölgesinde sivilce (akne) çıkışına neden olur.

Menopoz Döneminde Önerilen Kozmetik Uygulamalar Nelerdir

- PRP

- Hyaluronik Asit Dolgusu,

- Somon DNA,

- Gençlik Aşısı (Gençleştirme Mezoterapisi veya Mezolifting),

- Lazerle Karbon Losyonlu Cilt Bakımı (Karbon Peeling),

- Fraksiyonel Karbondioksit Lazer ile Gençleştirme Tedavisi,

- Fokuslu Ultrason (HIFU),

- Botox,

- Saç Mezoterapisi ve Saç PRP'si,

- Altın İğne (İğneli Radyofrekans),

- İp Askı (İple Ameliyatsız Yüz ve Boyun Germe).

Tüm bu uygulamalar ile cildin kendini onarma yeteneği artar ve deforme olan cilt daha sıkı, daha gergin, daha parlak hale gelir. Ayrıca ciltteki kırışıklıkların azalması ve cildin nem oranının artmasıyla doğal iyileşme süreci başlar cilt yeniden genç görünümüne kavuşur.