Cilt Hastalıkları

Çocuklarda Cilt Döküntüleri Tedavisi

Ciltte gelişen döküntüler vücutta gelişen bir enfeksiyonun habercisi olabilir. Enfeksiyona bağlı cilt döküntüleri genellikle kırmızı renktedir.

Ciltteki döküntüler gelişmeden önce veya geliştiğinde ateş, halsizlik, bulantı, kusma, grip tarzında belirtiler görülebilmektedir. Cilt enfeksiyonları bakteri, virüs, parazit veya mantar mikroorganizmaları nedeniyle gelişebilir.

Bebeklerde ve küçük çocuklarda virüslerin neden olduğu cilt döküntüleri erişkinlere göre daha sık görülür. Bu nedenle anne ve babanın hangi cilt döküntülerini önemsemeleri ve uzman doktora hangi durumlarda başvurmaları gerektiği hakkında bilgi sahibi olması önemlidir.

Cilt enfeksiyonlarından bazıları kendiliğinden tedaviye gerek kalmadan iyileşmektedir. Bazıları ise tedavi edilmezse çoğalıp vücutta yayılmaya başlar, hatta başka kişilere de bulaşabilir.

Bu cilt enfeksiyonları içerisinde sık görüleni su çiçeğidir. "Varisella zoster" adlı virüs nedeniyle gelişir. Hastalık solunum yoluyla olduğu gibi su çiçeği döküntüsüne temasla da bulaşabilmektedir. Şiddetli kaşıntıya neden olması saçlı deride ve yüz bölgesinde kabuklu döküntü gelişmesi hastalığın tipik özellikleridir.

Bulaşıcı bir enfeksiyondur. Kreş, okul ve ev ortamında bulunan kişilere hızlı bir şekilde bulaşabilir. Tedavi sürecinde çocuğun ateşi her gün ölçülerek takip edilir, döküntülerin kaşınmasını önlemek amacıyla antihistaminik şuruplar verilir. Su dolu kabarcıklara ve kabuklara antibiyotik içerikli krem önerilmektedir. Bazen döküntüler iz bırakarak iyileşir.