DOĞUM SONRASI GELİŞEN CİLT SORUNLARI VE TEDAVİSİ

Gebelik, doğum ve emzirme dönemi kadınların hem vücudunu hem de cildini oldukça etkileyen bir süreçtir. Biz de doğumdan sonra ciltte yaşanabilecek problemler ve tedavileri ile ilgili anneleri bilgilendirmeyi amaçladık. Sizinle her hafta farklı bir doğum sonrası cilt problemini paylaşmak istiyoruz.

DOĞUM SONRASI CİLT KURULUĞU

Doğumdan sonra yüzde ve tüm vücut cildinde kuruma görülebilir. Bu durum hamilelik öncesinde kuru cilt yapısında olmayan kişilerde de izlenebilmektedir. Cilt kuruması yüzde, karında, göğüste, bacak ve kollarda pullanma, gerilme hissi bazen de soyulmaya neden olabilmektedir.

Cilt kuruması cildin nem mantosunu sağlayan hyaluronik asit maddesinin azalması ile gelişmektedir. Doğumda hormonal değişimlerin hyaluronik asit miktarında azalmaya yol açması nem kaybına neden olur.

Doğum sonrası cilt kuruluğu tedavisi için öncelikle yapılması gereken günlük 2 litre su tüketilmesidir. Aloe vera ve hyaluronik asit içerikli nemlendiricilerin düzenli kullanılması da tedavi için gereklidir. Cilt kuruması bazen o kadar şiddetli olabilir ki kişi nemlendirici krem kullanmasına rağmen kuruluk düzelmez. Bu durumda cildin yoğun nemlenmesini sağlayabilen mezoterapi uygulamaları devreye sokulur.

Nemlendirme mezoterapileri içerisinde sık tercih edilen hyaluronik asit mezoterapileridir. Bu mezoterapi yüz de dahil tüm vücutta güvenle uygulanabilen bir tedavidir. Hyaluronik asit mezoterapileri nemlendirici kremlerin başaramadığı nemlendirme etkisini sağlayabilmektedir.  Uygulamanın genellikle 14 – 30 günde bir 3 tedavi seansı şeklinde yapılması önerilir. Küçük iğneler yardımıyla yapılan işlemden önce uygulama bölgesine sürülen anestezi kremi sayesinde işlem konforlu hale getirilir. Uygulama yaklaşık 15-20 dk sürer ve uygulamadan hemen sonra ciltte minik kızarıklıklar, mercimek şişlikleri görülür. Bu etkiler yaklaşık 1-2 saat içerisinde azalsa da maksimum 1 günde tamamen kaybolur. Hyaluronik asit mezoterapisi sayesinde cilt 6 ay -  1 yıl süre ile istenilen nemlenme seviyesinde kalarak; ciltteki kuruma problemi ortadan kaldırılmış olur. Emzirme döneminde güvenle yapılabilen bu tedavi her mevsim tercih edilebilir. İşlemin yılda 1-2 kez tekrarlanması ciltte istenen nem seviyesinin devamlılığını sağlar. Yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılan mezoterapi uygulamasının herhangi bir yan etkisi yoktur. Ciltteki etkileri ilk seanstan itibaren görülse de arzu edilen nemlenme etkisi 3. seansta izlenir.