DOĞUM SONRASINDA GÖRÜLEN SAÇ DÖKÜLMESİ VE TEDAVİSİ

Hamilelik öncesinde veya hamilelik boyunca saç bölgesinde veya kaşlar da dökülme sorunu yaşamamış bayanlarda doğumdan sonra yoğun bir dökülme gelişebilmektedir. Hatta hamilelik boyunca mevcut saçta kalite artışı bile izlenebilmektedir. Bunun neden hamilelik sırasında östrojen hormon seviyesinin oldukça yükselmesidir. Bu hormonlar saçın büyüme evresini destekleyerek saçın gürleşmesine neden olmaktadır. Fakat doğumdan sonra hormon seviyeleri eski normal değerlerine ulaştığı için saçın büyüme evresi de eski normal döngüsüne döner. Bu durumda mevcut saçlarda aşırı dökülme problemi doğumdan sonraki 2 - 3 ay içerisinde görülebilmektedir. Dökülmenin şiddeti kişiden kişiye değişebilir. Özellikle ailesinde kalıtsal saç dökülme öyküsü olanlarda dökülme şiddetli seyredebilir. Doğumdan sonra saçlarda ve kaşlarda seyrekleşme, saç telinin incelmesi çoğunlukla geçici bir durumdur. Bu sorun genellikle 4 - 6 ay içerisinde kendiliğinden iyileşmektedir.

DOĞUM SONRASI YAŞANAN KAŞ, KİRPİK, SAÇ DÖKÜLMESİ NEDENLERİ NELERDİR?

- Doğum sonrası; Kansızlık (demir eksikliği),

- Doğum sonrası; Folik asit seviyesinin düşmesi,

- Doğum sonrası; Vitamin B12 düzeyinin azalması,

- Doğum sonrası; Vitamin D eksikliği,

- Doğum sonrası; Guatr bezinin dengesiz çalışması,

- Doğum sonrası; Yorucu uykusuz yaşam tarzının stresi oluşturması,

- Doğum sonrası; Alınan kiloların verilmesi için yapılan yanlış diyet nedeniyle yetersiz beslenme,

- Doğum sonrası; Saçın sık sık maşa, fön gibi travmaya neden olan işlemlere maruz kalması,

- Doğum sonrası; Ailesinde saç dökülme öyküsü olması.

DOĞUM SONRASI SAĞLIKLI SAÇ İÇİN TAVSİYELER;

Doğum sonrası kişinin kan tetkiki yaptırarak kan değerlerinde her hangi bir kan düşüklüğü olup olmadığı tespit edilmelidir. Eğer kan düzeyinde bir düşüklük varsa mutlaka tedavisi yapılmalıdır. Kan tetkiklerinde problem yoksa dökümle sorunu genellikle 6 ay içerisinde ortadan kalkar. Kişi hamilelik öncesindeki eski saç, kirpik kaş düzeyine kavuşur. Bu 6 ay boyunca kişinin beslenmesine dikkat etmesi, stresli yaşam tarzından uzak kalması, tahriş edici saç boyası, maşa, fön gibi işlemlerden uzak kalması sorunun çözümü için yeterli olacaktır.

Saç dökülmesi 6 ay sonrasında devam ediyorsa ve şiddetli ise uzman doktor tarafından tedavisinin yapılması önerilmektedir. Şiddetli saç dökülmelerinde çeşitli besleyici şampuan ve losyonlar öncelikle önerilmektedir. Bu tedavi ile yeterli sonuç alınmazsa Saç Mezoterapisi ve Saç PRP‘si başarıyı getirecektir.

Saç mezoterapisi saç köklerini besleyen vitaminler, mineraller ve kan dolaşımını artırıcı doğal ilaçların dermapen adı verilen özel iğneleme sistemi ile saçlı deriye uygulanmasıdır. Mezoterapi kokteyli direk olarak saç köklerine etki eder ve saçı besler. Ayrıca saç köklerinin kanlanmasını ve oksijenlenmesini artırarak canlanmalarını sağlar, saçın uzama süresini kısaltır ve saç dökülmesini durdurur. 10 - 14 günde bir, ortalama 4 - 5 seans uygulanması önerilmektedir. Ayda bir ve 3 ayda bir uygulanan idame seansları ile iyileşme etkisi devam ettirilir.

Saç PRP’si yönteminde kişiden alınan kan serum haline dönüştürülür. PRP serumu içerisinde hücreleri tedavi etmekte etkili olan büyüme faktörlerinikök hücreleri ve proteinleri barındırır. Elde edilen serum saçlı deriye ufak iğneler yardımıyla veya dermapen denilen özel sistemler kullanılarak uygulanır. Seanslar 2 hafta - 4 haftada bir olmak üzere 3 - 4 seans önerilmektedir. Saç mezoterapisi ile birlikte uygulandığında etkisi artmaktadır. 18 yaşından büyük tüm kişilere, tüm saç dökülme tiplerinde PRP tedavisi yapılabilir. İşlem yaklaşık 30 dk. sürmektedir.

Uygulamalar esnasında herhangi bir ağrı, acı ve kanama olmaz. İşlemlerin ardından hafif kızarıklık, hafif yanma hissi ve kaşıntı görülebilir; bu yan etkiler maksimum 1 gün içinde geçer. Yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılabilen PRP ve Mezoterapi işlemlerinden sonra kişi sosyal yaşantısına hemen dönebilir.