DUDAK ÜSTÜ LEKELERİ SİZİ MUTSUZ MU EDİYOR?

Dudak üstünde kahverengi yama şeklinde olan lekeler adeta bıyık görünümü alarak kişiyi rahatsız edebilir. Bıyık bölgesinde kararma ağız çevresi lekelenmelerinin en sık görülen formudur.

DUDAK ÜSTÜ LEKELERİ NEDEN GELİŞİR?

-Dudak üstü kıllarının ağda veya ip ile alınmasıyla cildin travmatize edilmesi,

- Yaz döneminde yapılan lazer epilasyon işlemleri,

- Doğum kontrol hapı gibi ilaçların kullanılması,

- Hamilelik dönemi,

- Hormonal rahatsızlık (polikistik over hastalığı gibi),

- Sigara ve alkol kullanımı,

- Yaşın ilerlemesi ile güneş ışınlarının ciltte neden olduğu güneş yaşlanması,

- Güneş koruyucu krem kullanmamaktır.

DUDAK ÜSTÜ LEKELERİNİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ;

- Karbon Peeling ile Lazer Tedavisi

- PRP,

- Leke Mezoterapisi,

- Kimyasal Peeling,

- Leke Açıcı Kremler.

Dudak üstünün kararması kişiyi o kadar mutsuz eder ki kişi makyaj yapmadan dışarı çıkmak istemez. Belirtmek isteriz ki kişinin kendi başına uyguladığı elma sirkesi, limon, kantoran yağı gibi doğal tedavi yöntemleri olarak adlandırılan maddeler doktor kontrolünde kullanılmazsa leke artışına neden olabilmektedir. Bu noktada kişinin kendi başına yapabileceği tedavi sonbahar - kış döneminde kullanabileceği kojik asit, azelaik asit, hidrokinon gibi leke açıcı özelliği olan krem ve serumları gece kullanmaktır. Gündüz ise mutlaka 30 faktör ve üzerinde güneş koruyucu krem kullanılması gerekir.

Kişi bu tedavi ile dudak üstü lekesinden kurtulamazsa mutlaka bir dermatoloji uzman doktor tarafından muayene edilmelidir. Medikal estetik uygulamalar olan lazer ve diğer leke tedavi yöntemleri devreye sokulabilir.

Dudak üstü kararmasında ilk tedavi seçeneği Karbon Peeling işlemidir. Özel bir lazer sistemi olan Q switch ND - Yag ile 4 – 6 tedavi seansı başarılı leke açılması sağlar. Lekenin açılması 4. seanstan itibaren görüldüğü için kişinin sabırla tedavi sürecini tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca PRP, leke mezoterapisi gibi tedaviler de eklenerek lekenin silinmesinde başarı oranı arttırılabilmektedir.

Kimyasal Peeling işlemi haftada bir veya 10 günde bir yapılır. 4 tedavi seansı ile leke açılabilmektedir. Genellikle kış mevsiminde tercih edilir.

DUDAK ÜSTÜ LEKESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN PÜF NOKTALAR;

- Yaz döneminde dudak üstü lekesinin artışına neden olmamak için şapka takmak ve düzenli güneş koruyucu krem kullanmak. Özetle güneş ışığına dikkat etmek önemlidir.

- Yaz döneminde yapılabilen leke tedavisi seçenekleri dikkatli seçilmelidir. Aksi takdirde leke artışı yaşanabilir.

- Yaz döneminde yapılabilen leke tedavileri; karbon peeling ve PRP uygulamalarıdır.

- Kış döneminde yapılabilen leke tedavileri; leke mezoterapisi, kimyasal peeling ve leke açıcı kremlerdir.

- Dudak üstü bölgesi güneş hasarına maruz kalabilen hassas bir cilt bölgesidir. Dolayısıyla güneş ışığından bölgeyi her zaman korumak lekenin yeniden çıkmasının önüne geçecektir. Aksi takdirde dudak üstü lekesinin silinmesi için harcanan emek ve para boşa gidebilir.