FRAKSİYONEL KARBONDİOKSİT LAZER İLE NASIR TEDAVİSİ

Soğuk havaların başladığı şu günlerde bot veya kapalı ayakkabı giyilmesi nasır probleminin artmasına yol açmaktadır.

Nasır ayağın travmalara karşı verdiği bir deri reaksiyonudur. Yanlış ayakkabı seçimi, topuklu ayakkabılar, uzun süre ayakta kalma, yoğun spor aktivitesi ile uğraşma gibi nedenlerle ağrıya neden olan ayak nasırları sık karşılaştığımız bir sorundur.

DERİDE KAÇ ÇEŞİT NASIR GELİŞİR?

- Yüzeyel Nasırlar: Genellikle ayak 5. parmak üzerinde görülürler. Küçük boyutlu hafif kabarık nasırlardır. Yürürken ağrıya neden olmazlar fakat dar uçlu ayakkabı giyildiğinde zonklayıcı ağrıya neden olarak yürümeyi zorlaştırırlar.

- Parmak Arası Nasırları (Öpüşen Nasırlar): Parmakların birbirine sürtünmesinden dolayı gelişirler. Genellikle ayak kemik yapısının sorunlu olmasından kaynaklanır. Şiddetli ağrıya neden olarak, kapalı ayakkabı giyilmesini zorlaştırır.

- Topuk Nasırları: Ayak tabanında topuk kısmında çok sayıda deri altında gelişirler. Deride kabarıklıktan ziyade küçük çukurlaşma şeklinde izlenirler. Şiddetli ağrıya neden oldukları için yürüme, basma sırasında rahatsızlık hissi yaratır. Genellikle silikon tabanlı ayakkabılar seçilmesini gerektirir.

AYAK BAKIMINDA NASIR TEDAVİSİNİN ÖNEMİ

Nasır sadece deri kalınlaşması şeklinde ise yaşam konforunu bozmaz. Eczaneden alınabilen soyucu tarzdaki nasır kremleri, topuk taşı, ılık suda bekletme gibi önlemler ile tedavisi rahatlıkla yapılabilir.

Derin yerleşimli nasırlar genellikle buz dağı gibidir. Derinin üstünde küçük bir kısmı bulunurken asıl büyük kısmı deri altında kor denilen kök ile bulunur. Bu kök deri altındaki sinirlere bası yaparak şiddetli ağrıya neden olur. Kişinin yürümesini, ayakkabı seçimini etkileyerek yaşam konforunu bozar. Genellikle törpü, krem uygulaması, ponza taşı ile düzelmezler. Nasırın derin kısmına etki edebilen Fraksiyonel CO2 lazer tedavisi gerektirir.

NASIRLARDA KAÇ ÇEŞİT TEDAVİ YÖNTEMİ VARDIR?

- Salisilik asit içerikli nasır kremleri veya solüsyonları,

- Soğuk sprey uygulaması (kriyoterapi, yakma tedavisi),

- Fraksiyonel karbondioksit lazer,

- Cerrahi uygulama

FRAKSİYONEL CO2 LAZER İLE NASIR TEDAVİSİ NASIL YAPILIR?

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer ile nasır tedavisi özellikle derin yerleşimli, şiddetli ağrı yapan nasırlarda etkili sonuç sağlar. Nasır bölgesine uygulanan lazer ışığı, nasırın köküne kadar ulaşarak nasırı tamamen tedavi eder. 14 - 21 günde bir yapılan işlem, ortalama 3 tedavi seansı gerektirir.

FRAKSİYONEL KARBONDİOKSİT LAZERİN NASIR TEDAVİSİNDE DONDURMA (KRİYOTERAPİ) YÖNTEMİNE GÖRE ÜSTÜNLÜĞÜ NELERDİR?

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi daha az tedavi seansı gerektirir.

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi işlemden sonra herhangi bir ağrıya neden olmaz. İşlemin hemen ardından hasta ayakkabısını rahatlıkla giyerek yürüyebilir.

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi işleminden sonra sadece nasır üzerinde kabuk oluşur. Su toplaması görülmez.

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisinden sonra kişinin dikkat etmesi gereken tek nokta 1 hafta epitelizan içerikli krem sürmektir.

FRAKSİYONEL KARBONDİOKSİT LAZERİN NASIR TEDAVİSİNDE CERRAHİ OPERASYONA ÜSTÜNLÜĞÜ NELERDİR?

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi öncesinde iğne ile uyuşturma gereksinimi yoktur.

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi sonrası herhangi bir dikiş atılmaz. Tedavi sonrasında özel bir bakım gerekmez.

- Fraksiyonel karbondioksit lazer ile nasır tedavisi cerrahi müdahaleye göre 5 – 10 dakika gibi kısa sürede gerçekleştirilir.

Ayak bakımı denildiği zaman akla ilk gelen nasır tedavisidir. Ayak bakımında Fraksiyonel karbondioksit lazerin önemi oldukça fazladır. Çünkü sosyal yaşantıdan kopmadan, ağrıya neden olup yaşam konforunuzu bozan nasırlarınızdan Fraksiyonel karbondioksit lazer ile kısa sürede kurtulabilirsiniz.