GÖZ ÇEVRESİ LEKELERİNDE ÖNEMLİ PÜF NOKTALARI

Göz çevresinde sağlıklı bir cilt ile dinç, enerjik ve çekici bir yüz ifadesi yakalanabilmektedir.

Göz çevresindeki lekeler, torbalanmalar ve kırışıklıklar kişinin bakışlarında yorgunluk, uykusuzluk yıpranmışlık ifadesine neden olmaktadır.

Bu nedenle cilt gençleştirmesinde göz çevresi cildinin sağlıklı renk tonuna kavuşturulması oldukça önemlidir.

Günümüzde göz çevresi lekelerinin en önemli nedeni göz altı morluklarıdır.

GÖZ ALTI MORLUK LEKELERİ NASIL GELİŞİR?

- Göz çevresindeki deride renk hücrelerinin artması,

- Kişinin cilt tipi (koyu ten rengine sahip olma),

- Göz çevresindeki cildin yaşlanma ile incelmesi,

- Göz altındaki yağ dokusunun küçülmesi,

- Göz altında deride bulunan ince damarların yüzeyelleşmesi,

- Atopik egzama (alerji) nedeniyle sık sık göz ovuşturma hareketi,

- Güneş maruziyeti, solaryum, yoğun sigara kullanımı, düzensiz beslenme, düzensiz uyku, yaşlanma gibi nedenlerle göz çevresi elastikiyetinin bozulması,

- Ailesel (genetik) faktörler,

- Yoğun telefon, bilgisayar kullanımı sonucu gözleri fazla yorma,

- Göz çevresine kullanılan yanlış kozmetik ürünler ve kremler,

Göz çevresi lekelerinin tedavisinde öncelikle göz altı koyuluğuna neden olan faktörler tespit edilerek hangi tedavinin uygulanacağına karar verilmelidir. Kişinin yaşam şekli ve beslenme şeklini düzene koyması tedavinin ilk basamağını oluşturur.

Göz çevresi lekelerinde etkili olabilen birçok tedavi yöntemi bulunmaktadır. Lekeler için uygulanan medikal estetik işlemlerin en önemli avantajı göz çevresindeki lekeleri açarken aynı zamanda cildin elastikiyetini arttırması, bozulmuş kan dolaşımını düzenlemesi ve kırışıklıkları azaltmasıdır. Böylece göz çevresi ışıltısı yakalanarak kişinin genç görünümü sağlanabilmektedir.

GÖZ ÇEVRESİ LEKELERİNİN TEDAVİ YÖNTEMLERİ;

- Göz çevresi lekelerinin Mezoterapi ile tedavisi

- Göz çevresi lekelerinin PRP ile tedavisi

- Göz çevresi lekelerinin lazer ile tedavisi

- Göz çevresi lekelerinin leke açıcı krem ile tedavisi

- Göz altı dolgusu tedavisi (Işık dolgusu)

Göz altı morluklarında kullanılan mezoterapi tedavisinde özel bir kokteyl içeriği küçük iğneler yardımıyla deriye uygulanır. Kokteylin içeriğinde pinus pinaster, hyaluronik asit, resveratrol, glutatyon, Vitamin B gurubu ve çeşitli mineraller bulunmaktadır. Bu mezoterapi aşısı sayesinde göz çevresindeki cilt rengi normalleştirilir, aynı zamanda fibroblast olarak adlandırılan hücreler harekete geçirilerek kolajen sentezi yapılır. Böylece göz çevresinde güçlü bir cilt yenileme süreci de başlamış olur.

Göz çevresi mezoterapisi göz etrafında özel olarak belirlenmiş 3 – 4 noktaya derinin uygun derinliğine küçük iğneler kullanılarak küçük miktarlarda yapılır. İşlem genellikle ağrısızdır. Öncesinde göz etrafına anestezi içerikli krem sürülerek hastanın daha konforlu olması sağlanır. Bu leke aşısının uygulanma süresi yaklaşık 10 dakikadır. Tedaviden sonra göz çevresinde hafif kızarıklık, hafif şişlik gelişebilir. Uygulamadan sonra soğuk kompres ile bu yan etkiler rahatlatılır. Kızarıklık ve şişliğin geçme süresi maksimum 1 gündür. Tedavi sonrasında kişinin dikkat etmesi gereken noktalar; göz çevresine makyaj yapmamak, gözleri ovuşturmamak, bir hafta süreyle güneş koruyucu krem kullanmaktır.

Genellikle 10 ila 14 günde bir 4 – 6 tedavi seansı uygulanmaktadır. Bu canlandırıcı kokteylin içeriğindeki güçlü antioksidanlar sayesinde 4. tedavi seansı ile hastada belirgin göz çevresi ışıltısı ve gençleşmesi sağlanır. Aynı zamanda deride kan dolaşımı hızlandırılarak göz çevresi şişlik problemi de hafifletilir. Leke mezoterapisinin tedavi seansını belirlerken kişinin göz çevresindeki deri yapısı, ten rengi, lekenin derecesi ve hastanın yaşı baz alınır.

Göz çevresi lekelerinde PRP tedavisi alerjik bünyelerde doğal tedavi yöntemi olarak tercih edilmektedir. PRP kişinin kendi kanından elde edilen büyüme faktörlerinden zengin serumun leke bölgelerine küçük iğneler yardımıyla uygulanmasıdır. 14 – 20 günde bir toplam 3 tedavi seansı ile kişinin göz çevresi lekeleri doğallıktan uzaklaşmadan açılır.

Göz çevresi lekelerinin aydınlatılmasında tercih ettiğimiz özel teknolojik lazerler arasında Q switched Nd:YAG ve Fraksiyonel Karbondioksit Lazer yer almaktadır. Bu lazer sistemleri koyu deri tipi olan kişilerde renk hücrelerinin fazlalığını tedavi etmek için kullanılmaktadır. Tedavi seans sayısı kişinin muayenesinin ardından uzman doktor tarafından belirlenir.

Bazen göz altı gölgelerinin hafifletilmesi için kombine tedaviler gerekebilir. Günümüzde sıklıkla gözaltı derisinde kilo verme ile birlikte incelme, yağ dokusunda küçülme yaşanır. Bu durumda Göz Altı Işık Dolgusu olarak adlandırılan hyaluronik asit dolguları leke mezoterapisi ile birlikte kombine edilir. Bu dolgu tedavisi yaklaşık 1 yıl süre ile o bölgede yağ dokusu yerine geçen bir hacimlenme sağlayabilmektedir.

Özetle göz çevresi lekeleri günümüzde hem kadınların hem erkeklerin sık yaşadığı kozmetik sorunların başında yer alır. Leke tedavisinde aydınlatıcı özel kokteyl aşıları mezoterapi yöntemi ile başarılı tedavi sonuçları elde ettirmektedir.