Cilt Hastalıkları

Hamilelerde Cilt Döküntüleri Tedavisi

Gebelik sırasında vücutta bazı değişmeler yaşanmaktadır. Özellikle hormon sistemini ve cildi etkileyen değişiklikler sıkça izlenmektedir.

Gebelikte Görülebilen Cilt Sorunları ve Tedavileri;

- Yüzde melazma dediğimiz özellikle güneş ışınlarına maruz kalan bölgeler olan yanak, burun, alın, dudak üstünde maske şeklinde düzensiz sınırlı kahverengi lekeler oluşabilir. Yüzdeki bu lekelerin oluşumunu azaltmak için tüm gebelik boyunca 30 faktörün üzerinde bir güneş koruyucu krem kullanılmalıdır.

- Cilt çatlakları, alınan kilolar sonucu deride gerilmeye bağlı olarak sıklıkla karın, kalça, göğüs bölgelerinde gelişir. İlk başta pembe - kırmızı renkteyken zamanla beyazlaşır ve kalıcı hale gelir. Çatlak oluşumunu engellemek, azaltmak için gebelik süresince doktorunuzun önereceği özel kremleri kullanmak faydalı olabilir.

- Gebelikte damarsal değişiklikler gelişebilir, bunun sonucunda yüzde kızarma, telenjiektazi ve örümcek gibi spider anjiom dediğimiz kılcal damar genişlemeleri oluşabilir.

- Saçlarda ve kıllarda hamilelik süresince artış olur, saç dökülmesi azalır. Tırnaklar incelip daha kolay kırılabilir hale gelir. El ve tırnaklara nemlendirici krem sürülmesi, deterjan ve kimyasal maddelerden uzak durulmasında fayda vardır.

- Gebelikte benlerin sayısı artabilir, mevcut benler boyutça büyüyebilir. Yaz mevsiminde dikkatli olunması önemlidir.

- Gebelikte mevcut sivilcelerde artma veya daha önce sivilcesi olmayanlarda yeni sivilce oluşumu görülebilir, bazen de var olan sivilcelerde azalma olabilir.

- Gebelik döneminde egzema benzeri kaşıntılı, kızarık döküntüler oluşabilir.

Gebeliğiniz süresince karşılaşabileceğiniz deri değişikliklerinin çoğu sık rastlanan olağan durumlar olsa bile her türlü cilt probleminiz ve sorularınız için kliniğimizin whatsapp danışma hattından bize ulaşabilirsiniz.