Cilt Hastalıkları

Koltuk Altı Aşırı Terleme Tedavisi

Aşırı terleme diğer adıyla hiperhidroz, vücudumuzda bulunan sempatik sinir sisteminin yüksek seviyede çalışması sonucu meydana gelir.

Hiperhidroz, troid bezinin bozukluğu, böbrek üstü bezi hastalıkları, obezite, şeker hastalığı (diabet), aşırı çay, kahve tüketimi, ciltteki mantar enfeksiyonları ve menopoz sonucu gelişebilir.

Koltuk altı bölgesinin aşırı terlemesi kişinin kıyafet seçimini zorlaştıran, sosyalleşmesini ve sosyal yaşam konforunu etkileyen bir rahatsızlıktır. Terleme azaltıcı krem veya roll-on tedavisine rağmen koltuk altı bölgesi aşırı terlemesi devam eden kişilerde botulinum toksin tedavisi tercih edilmektedir.

Koltuk altı terlemesinin azaltılması veya durdurulması genel sağlık üzerinde olumsuz bir etkiye yol açmaz. Kişi koltuk altı dışındaki diğer vücut kısımlarından normal terlemesine devam edebilir.

Koltuk altı terlemesi için yapılan botulinum toksin uygulaması ortalama 15 - 20 dk sürer. Botulinum toksin ilacı küçük iğneler yardımıyla koltuk altındaki aşırı terleyen bölgelere enjekte edilir. Tedaviden sonraki 10 gün içerisinde etki başlar, böylece terleme çok azalır veya tamamen durur. Botulinum toksin tedavisinin terleme üzerindeki etkisi ortalama 4 - 6 ay devam eder. Bu uygulama aşırı terlemenin sorun yarattığı aylar olan bahar ve kış aylarında sıklıkla tercih edilmektedir.

İşlemden sonra koltuk altı bölgesine 2 gün boyunca deodorant, parfüm, roll-on sürülmemesi, 1 gün boyunca su temasından kaçınılması dikkat edilmesi gereken noktalardır. Uygulamadan sonra kişi sosyal yaşantısına hemen dönebilir.