PRP İLE DERMAPENİN KOMBİNE KULLANILDIĞI CİLT GENÇLEŞTİRME TEDAVİSİ

Aynaya baktığımızda cildimizde gelişen lekeler, gözenek genişlemesi, siyah noktalar, göz altında çökme ve koyulaşma belirtileri, cilt tonusunda gevşeme gibi sorunlar bizi mutsuz ederek sürekli makyaj ile kapatma ihtiyacı doğurur.

Sürekli makyaj yaparak dışarı çıkma ihtiyacı bizi doğal görünümümüzden uzaklaştırmaktadır. Bazen özellikle tatil günlerinde doğal halimizle (makyajsız) rahatlıkla dışarı çıkmak isteriz. Tam bu noktada cilt doğallığını koruyarak cilt gençleşme etkisi sağlayan profesyonel cilt bakımları imdadınıza yetişebilir.

Profesyonel cilt bakımlarında en sık kullandığımız medikal estetik uygulamalardan bir tanesi PRP olarak adlandırılan işlemdir. PRP ile adeta kişi kendi kanı ile gençleşir.

Dermapen sistemi ise mikro iğneleme yöntemi olarak da bilinmektedir. Ucunda özel küçük iğnelerin olduğu elektrik sistemi ile çalışan, cilde acı vermeden mikro iğneleme yapan yeni bir sistemdir. Ucundaki minik iğneler cildin 1 – 2 mm derinine ulaşmaktadır. Dolayısıyla cildin oldukça yüzeyel kısmına ulaşabilen bir teknolojidir. Eskiden elle uygulanan dermaroller iğneleme yönteminde karşılaşılan cildin çizilmesi, hasarlanması dermapen sisteminde çok daha az izlenmektedir.

Dermapen cihazı ile cilt uygulamaları sık sık ve doktor olmayan kişilerce uygulandığında ciltte travma etkisi gözlenebilmektedir. Maalesef dermapen uygulamalarından sonra ciltte leke artışı ile karşılaşma riski bulunmaktadır.

Dermapen uygulamasını tek başına yeterli etki sağlamaması nedeniyle PRP gibi etkili estetik işlemler ile birlikte kombine etmeyi daha uygun bulmaktayım.

PRP İLE DERMAPEN KOMBİNE TEDAVİSİ KİMLERE UYGULANIR?

PRP; kişinin kendisinden alınan kanı büyüme faktörlerinden zengin özel bir seruma dönüştürülmesi yöntemidir. Bu özel serum ile cilt gençleşmesi; gözenek daraltma, cilde nem verme, ciltte ışıltı etkisi, göz altı morluğunu iyileştirme özellikle yanaklardaki gevşek deriyi sıkılaştırma etkileri ile sağlamaktadır.

PRP serumunu cildin üst yüzeyel kısmına uygulamak için dermapen iğneleme sistemini kullanmayı tercih ediyoruz. Fakat dermapen sistemi ile sadece yüzeyel etki yakalanabilir. Cildin derin tabakasına ulaşmak için ise PRP serumunu cilt altına enjekte etmek gerekmektedir.

PRP ile dermapen kombinasyon tedavisi 18 yaşından büyük herkese uygulanabilir. Genellikle 20 – 40 yaş arasındaki kişilerde daha sık tercih etmekteyiz.

PRP İLE DERMAPEN KOMBİNE TEDAVİSİ İÇİN KAÇ SEANS GEREKİR?

PRP ile dermapen uygulaması genellikle 3 seans önerilmektedir. Etkisini ilk seanstan itibaren gösterse de maksimum etki 3 tedavi seansı ile gelir. Tedavi seanslarını 14 – 30 günde bir gerçekleştirebiliriz.

PRP İLE DERMAPEN KOMBİNE TEDAVİSİNİN YAN ETKİSİ VAR MIDIR?

PRP kişinin kendi kanı ile yapılan bir uygulama olduğu için medikal estetik uygulamalar arasında en güvenilir işlemlerden biridir. PRP ile dermapen kombinasyonu her mevsim rahatlıkla uygulanabilir. PRP ile dermapen kombinasyon tedavisi yapıldıktan hemen sonra kişinin cildinde hafif bir kızarıklık dışında herhangi bir olumsuzluk izlenmez. Bu kızarıklık 1 – 6 saat içerisinde tamamen kaybolur.

DERMAPEN TEK BAŞINA KULLANILDIĞINDA YETERLİ ETKİYİ SAĞLAR MI?

Doktor olmayan kişilerce haftada bir veya haftada 2 kez Ankara ‘da dermapen (dermaroller) ile yapılan cilt bakımları ile cilt lekeleri yaşayan hastalarla sıklıkla karşılaşmaktayım. Size önerim sık aralıklarla ve tek başına dermapen tedavisi ile uygulama yaptırmamanızdır. Çünkü sık aralıklarla yapılan dermapen ciltte travma etkisi yaratır. Ayrıca dermapen sistemi tek başına cilt gençleştirmede ve cilt sorunlarını çözmede yeterli olmamaktadır.