Cilt Hastalıkları

Roza (Gül) Hastalığı Tedavisi

Roza Hastalığı cildi ve bazen de gözleri etkileyen uzun seyir gösteren bir hastalıktır. Yüzde kızarıklık, kılcal damar genişlemesi ve roza sivilceleri ile karakterizedir.

Rosacea genellikle yüzü etkiler nadiren boyunda da izlenebilmektedir. Açık tenli, orta yaş grubunda sıklıkla izlenir. Kadınlarda görülme sıklığı daha fazladır. Kişilerin genel görünümünü de etkilediği için önemli psikolojik, sosyal ve mesleki sorunlara neden olabilmektedir. Roza hastalığının ileri döneminde göz sorunları da eşlik edebilir.

Roza Hastalığının erken döneminde alın, burun, yanaklar ve çene bölgesinde kızarıklık ve genişlemiş kılcal damarlar (telenjiektazi) izlenir. Roza hastaları bu dönemde kozmetik krem uyguladıklarında yanma ve sıcaklık hissi yaşarlar. Ayrıca yüzde şişme de gelişebilir.

Roza'nın ilerleyen döneminde ciltteki kızarıklığa küçük pembe, kırmızı, deriden kabarık sivilceye benzeyen oluşumlar eşlik eder. Bu sivilcelerin boyutu artarak ağrıya neden olabilir. Ayrıca gözde kızarıklık, kuruluk, kaşıntı, yanma, göz yaşarması, göze kum kaçmış hissi, göz kapaklarında iltihaplanma, şişme ve ışığa duyarlılık görülebilir. Özellikle burun bölgesindeki deride yağ bezleri genişleyebilir; halk arasında patlıcan burun olarak isimlendirilen kızarma, büyüme ve yumru oluşumuna neden olabilir (Rinofima). Rinofima genellikle erkeklerde izlenir.

Roza (Gül) Hastalığının kesin nedeni bilinmemektedir. Bazı insanlarda genetik miras (ailesel) özellik göstermektedir. Bazı araştırmacılar derideki kan damarlarının stabil kalamamasını yani çok kolay genişleyebilmesini roza nedeni olarak kabul etmektedir.

Roza (Gül) Hastalığını Artıran Faktörler;

- Ağır egzersiz,

- Güneş ışığı, rüzgar, soğuk havalar,

- Sıcak veya baharatlı gıdalar ve içecekler,

- Alkol tüketimi,

- Menopoz,

- Duygusal stres,

- Yüze sürülen kortizon içerikli kremler

Roza (Gül) Hastalığının tedavisinde, topikal uygulanan kremler ve ağızdan alınan çeşitli hap tedavileri başarılı sonuçlar vermektedir.

Ayrıca yüzdeki kızarıklığı azaltabilen ve kılcal damarları tedavi edebilen Q switch ND-Yag lazer sistemleri ile kozmetik sorun oluşturan cilt görünümünde de belirgin iyileşme sağlanabilmektedir.