SAÇ EKİMİNDEN SONRA SAÇ GÜÇLENDİRME MEZOTERAPİSİ VE PRP’Sİ

Saçlı deride her gün 100 adet saç teli kaybı normal olarak kabul edilmektedir. Bu miktarların daha artması dökülen saçın yerine yeni saç uzamasına engel olarak saçlı deride açılmalara neden olur.

Saç dökülmesi nedenleri arasında ailesel faktörler (genetik yatkınlık),  kan değerlerinde eksilmeler (vitamin eksikliği), hormonal rahatsızlıklar (guatr gibi), stresli iş koşulları ve düzensiz yaşam şekli yer almaktadır.

Erken yaşta saç dökülmesinin yavaşlatılması ile kalıcı saç kayıplarının önüne geçilebilmektedir. Fakat ailesel saç dökülmesi sorunu olan kişilerde yaşın ilerlemesi ile birlikte saçta kalıcı saç teli kayıpları ve açılmalar olması kaçınılmazdır. Bu gibi durumlarda saç ekimi sorunun kalıcı çözümünü sağlayacaktır.

Saç ekimi işlemi, saçlı deri uyuşturularak canlı olan saç tellerinin özel tekniklerle alınması ve saçsız alana nakil edilmesi ile gerçekleştirilir. Saç ekiminden sonra kişi yeni oluşan saç tellerine dikkatli bakım yapmalıdır. Bu süreçte ekilen hassas ince yapıdaki saç tellerinin saç mezoterapisi ve saç PRP’si işlemleri ile desteklenmesi saç telinin hacimlenmesini hızlandıracaktır.

Saç ekimi yapılan bölgedeki saçlar uygulamadan 2 hafta sonra dökülür. 2 ay sonra ise bu bölgeden yeni saçlar çıkmaya başlar. Saç ekiminden sonraki 3 ay içerisinde yeni saçlar ayva tüyü yapısında oluşmaya başlar. 6. ayda ise bu saçlar normal saç teli görünümüne kavuşur.

Saç mezoterapisi ve PRP’ si saç ekimi işleminden 3 ay sonra gerçekleştirilmelidir. Böylece ekilmiş olup yeniden çıkan saç kökleri daha hızlı güçlendirilerek sağlıklı, normal saç görünümüne kavuşturulur.

SAÇ MEZOTERAPİSİ VE SAÇ PRP’Sİ İLE İLGİLİ AYRINTILAR

Saç mezoterapisi, saç köklerinin beslenmesine yardımcı olmak için çeşitli vitamin, mineral, antioksidan ilaçların küçük iğneler yardımıyla direk uygulanması tedavisidir. Saç mezoterapisi saç kökünün ihtiyacı olan doku beslenmesini ve dolaşım düzenlenmesini sağlayarak saçın canlı, parlak, hızlı uzayan, yavaş dökülen saç teline dönüşmesini sağlar.

Saç mezoterapisi genellikle haftada bir – 10 günde bir olmak üzere 5 seans yapılmaktadır. Ardından ayda bir olmak üzere 3 tedavi seansı eklenmektedir. Başarılı sonucun devam ettirilmesi için 3 ayda bir olmak üzere idame (devam) tedavileri gerçekleştirilmektedir. Mezoterapiden hemen sonra saçlı deride hafif kızarıklık, hafif kaşıntı belirtileri izlenir. Bu belirtiler maksimum 1 gün içerisinde tamamen ortadan kalkar.

SAÇ MEZOTERAPİSİ İLE SAÇ PRP’Sİ BİRLİKTE YAPILIR MI?

Bazı durumlarda saç mezoterapisi ile PRP tedavisi kombine uygulandığı zaman başarı oranı yükselebilmektedir. Saç PRP uygulaması saçın hızlı büyümesini sağlayan büyüme faktörlerinden zengin serumun saç köklerine küçük iğnelerle enjekte edilmesidir. Kişinin kendi kanı kullanılarak yapıldığı için yan etkisi olmayan doğal bir tedavidir. Genellikle 2 – 4 haftada bir, 3 – 4 tedavi seansı şeklinde uygulanır.

SAÇ MEZOTERAPİ VE SAÇ PRP UYGULAMA FİYATLARI

Mezoterapi ve PRP uygulamasında kullanılan solüsyonlar ve kitler zengin içerikli ve sağlık bakanlığının onayladığı güvenilir ürünler kullanılarak yapılmalıdır. Saç mezoterapi ve PRP fiyatları Ankara’daki bir çok doktor kliniğinde farklılıklar gösterebilir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta; güvenilir, onaylı ürünlerin doktor tarafından yapılması gerektiğidir. Ucuz fiyatlı, doktor bulunmayan merkezlerde yapılan mezoterapi ve PRP uygulamalarında başarılı olmayan sonuç  ve olumsuz etkilerle karşılaşılabilir.

SAÇ EKİMİ ÖNCESİNDE MEZOTERAPİ VE PRP YAPILABİLİR Mİ?

Saçlı deriden alınacak olan sağlıklı saç kökleri saç ekiminden önce saç mezoterapisi ve saç PRP’si uygulaması ile kaliteli hale dönüştürülebilir.  Dolayısıyla saç ekiminden önce yapılan mezoterapi ve PRP saç ekiminde elde edilecek başarıyı arttırmaktadır. Saç ekimi tarihinden 1- 3 ay önce saç mezoterapisi ve saç PRP işlemi yapılmasını önermekteyiz.

Saç bakımı için ağızdan alınan ilaçlar veya bakım şampuanları ve losyonlarının saça dışarıdan uygulanması saç köküne yeterince ulaşamadığı için saçı canlandırma etkileri geçici olacaktır. Oysa saç mezoterapisi ve saç PRP’ si uygulamaları direkt saç köküne enjekte edildiği için kalıcı kıl hacmi artışı, saçta sıkılaşma, hızlı büyüme gibi etkiler sağlayacaktır.