Cilt Hastalıkları

Siğil Tedavisi

Siğil; HPV adlı virüsten kaynaklanan bir enfeksiyondur. Deriden kabarık, düz veya ipliksi uzantıların görüldüğü deri renginde oluşumlardır.

İnsanlarla doğrudan temas, cinsel ilişki ve ortak kullanılan eşyalar (havlu, terlik), havuz, sauna gibi ortak kullanım alanları ile bulaşır. Ayrıca kişinin bağışıklık sisteminin ve deri bariyerinin bozulmasının da siğil oluşumunda rolü büyüktür.

Siğiller deride herhangi bir bölgede gelişebilmekle birlikte; elde, ayak tabanında, yüzde ve genital bölgede sıklıkla görülür. Tedavi edilmedikleri takdirde kişinin diğer vücut bölgelerine ve başka kişilere de bulaşabilir.

Genital siğillerin önemi daha fazladır. Uzun süreler tedavi edilmediği takdirde kanserojen özellik gösterebilirler. Ayrıca kişinin eşine de bulaşma riski evlilik sorunlarına yol açabilir. Dirençli yapıda olanlar iyileşmediği gibi hızla sayıca artış gösterip sayıca yüzleri bulabilir. Bu durumda gecikmeden bir dermatoloğa başvurup tedavi başlanması önem taşır.

Siğil tedavi seçenekleri arasında; topikal sürülen salisilik asit kremler, sıvı azot (kriyoterapi) tedavisi, ablative lazer (fraksiyonel karbondioksit lazer) tedavisi ve cerrahi tedavi yer almaktadır.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer ile ayak tabanı, el, tırnak kenarı, genital (cinsel) bölgedeki dirençli siğillerin tedavisinde başarılı sonuçlar alınmaktadır. Bu lazer sistemi ile siğilin damarsal yapıları tahrip edilir, böylece siğil beslenip çoğalamaz.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer, 2 haftada bir veya 20 günde bir; 3 - 5 seanslık tedavi protokolleri ile uygulanır. İşlemden sonra siğil bölgesinde siyah veya kahverengi bir kabuklanma görülür, bu kabuklar epitelizan ve antibiyotik içerikli kremler ile 3 - 7 gün içerisinde tamamen iyileşir. Lazer uygulaması siğilin etrafındaki deri alanında herhangi bir tahribata neden olmadığı için kişi işlemden sonra sosyal yaşantısına rahatlıkla dönebilir.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer tedavisi, diğer siğil tedavi alternatifleri olan kriyoterapi (soğuk sprey tedavisi), yakma işlemi ve cerrahi tedaviye göre siğil iyileşmesinde daha kısa sürede sonuç verir. Bu nedenle günümüzde lazer sistemleri sıkça tercih edilmektedir.