SİVİLCE LEKELERİ VE İZLERİNİN TEDAVİSİNDE MEZOTERAPİ

Sivilce (akne) özellikle ergenlik döneminde görülen fakat ileri yaşlarda da izlenebilen bir cilt sorunudur. Ciltte bulunan yağ bezlerinin aktif çalışması ile gelişir. Sivilce (akne) genel sağlığa olumsuz etki etmemekle birlikte kişinin psikolojik ve kozmetik rahatsızlığına neden olabilmektedir.

Sivilce rahatsızlığında dikkat edilmesi gereken nokta; sivilce uzun süre devam ederse ciltte lekelere (kahverengi sivilceler) ve izlere (cildin çukurlu ve pütürlü görünümü) neden olabileceğidir. Bu nedenle sivilcenin hızlı ve kısa sürede tedavisi yapılmalıdır ki iz veya leke bırakmadan iyileşme sağlanabilsin.

Sivilcenin hap veya krem tedavileri ile iyileştirilmesine rağmen yine de ciltte sivilce lekeleri ve izleri görülebilmektedir.

Sivilce izlerinde tercih edilen tedavi yöntemlerinden biri de mezoterapi uygulamasıdır. Sivilce izi mezoterapisi cildin yapısını oluşturan kolajen liflerin yenilenmesini sağlayarak cilt onarımını başlatır. Mezoterapi ile sivilce izi ve lekesi tedavisi özel bitkisel solüsyonlar kullanılarak yapılır. Mezoterapinin içeriğinde; hyaluronik asit, vitaminler, antioksidanlar, silisyum ve mineraller yer almaktadır. Mezoterapi ile 14 – 28 günde bir yapılan 3 tedavi seansı sivilce izlerinde ve lekelerinde düzelme sağlamaktadır.

Genellikle sivilce mezoterapisi PRP, lazer ve plazma sistemleri gibi diğer tedavi yöntemlerini desteklemek amacıyla kullanılmaktadır.

PRP tedavisi, kişinin kendi kanı alınarak büyüme faktörleri bakımından zengin seruma dönüştürülmesi ile gerçekleştirilir. PRP ile hem sivilce izlerinde hem de lekelerde yoğun bir doku onarımı başlar. Bu onarımı sağlayan sorunlu cilt bölgesine göç eden kök hücrelerdir.

PRP yönteminde kişinin kendi kanı kullanıldığı için herhangi bir olumsuz etki izlenmemektedir. Bu nedenle genç yaş grubu hastalarda en güvenli sivilce izi ve lekesi tedavi yöntemidir.

PRP tedavisi 15 – 30 günde bir olmak üzere 3 - 4 tedavi seansı uygulandığından sivilce çukurlarında azalma, sivilce lekelerinde açılma etkisini göstermektedir.

Dürüstçe belirtmek gerekir ki akne skarları tamamen düzelmeyen tedavisi oldukça zor bir cilt sorunudur. Dolayısıyla birçok tedavinin birlikte kullanılması ile yüz güldürücü sonuçlar almak mümkün olmaktadır.