SİVİLCE LEKELERİNDE TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Yüz güzelliğiniz, dış görünüş imajınıza etki eden en önemli unsurdur. Sivilceler yüzün yağlı, gözenekli, siyah noktalı, irinli, kırmızı ve kahverengi lekeli görünümüne neden olarak kişiyi mutsuz edebilir.

Sivilce (akne) cildin yağ dengesinin bozulması ve bakteri oluşumu ile gelişen bir cilt rahatsızlığıdır. Akne oluşumunda genellikle ailesel (genetik) nedenler rol oynar. Bazen de yanlış kozmetik ve krem kullanımı, yoğun sigara kullanımı, düzensiz beslenme, hormonal dengesizlik de nedenler arasında yer alır.

Sivilce rahatsızlığında kırmızı kabarık iltihaplı sivilceler yüz bölgesinde kozmetik sorunlara neden olur. Kişinin sivilceyi sıkması veya patlatması yüzde kırmızı ve kahverengi lekeler oluşturarak sorunun daha kötüye gitmesine yol açar. Ayrıca uzun süre iyileşmeyen sivilceler veya aynı bölgede sürekli tekrarlayan akneler deride yüzeyel ve derin izler bırakabilmektedir.

Belirtmek gerekir ki sivilce tamamen tedavi edilebilen bir cilt rahatsızlığıdır. Fakat sivilce lekeleri ve izlerinin tedavisi tam olarak yapılamayabilir. Bu nedenle sivilceyi iz bırakmadan, leke kalmadan hızlı tedavi etmek önem arz eder.

Sivilcenin erken dönem tedavisi ile sivilce çıkışı durur, leke ya da iz kalmadan sivilce tamamen yok olabilir.

Sivilce lekelerinde etkili tedavi yöntemleri mevcuttur. Günümüzde çoğunlukla dermatoloji muayenehanelerine sivilce hastaları kırmızı ve kahverengi sivilce lekeleriyle başvurmaktadır.

SİVİLCE LEKELERİNDE TEDAVİ YÖNTEMLERİ NELERDİR ?

- Sivilce Lekelerinde Krem Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Kimyasal Peeling Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Karbon Peeling ile Lazer Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Fraksiyonel Karbondioksit Lazer Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde PRP Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Mezoterapi Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Dolgu Tedavisi

- Sivilce Lekelerinde Dermabrazyon Tedavisi

Sivilcenin iyileşmeyen kahverengi lekelerinde leke açıcı özelliği olan arbutin ve C vitamini içerikli kremlerle sabah - akşam cilde uygulanması lekelerin açılmasına yardımcı olur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, leke açıcı kremle birlikte mutlaka 30 faktör ve üzerinde bir güneş koruyucu kremin de kullanılmasıdır.

Sivilce lekelerinde meyve asitleri ile gerçekleştirilen Kimyasal Peeling tedavisi siyah noktaların azalmasına, gözeneklerin sıkılaşmasına, kahverengi lekelerin açılmasına ve küçük çukurların onarılmasına yardımcı olmaktadır. Kimyasal Peeling uygulaması salisilik asit, laktik asit, piruvik asit veya glikolik asit gibi meyve asitleri ile gerçekleştirilir. Genellikle 10 – 14 gün aralıklarla 4 - 6 seanslık tedavi programı önerilir. Burada belirtmek isteriz ki Kimyasal Peeling cildin yüzeyel (üst tabaka) kısımlarına etki eden bir tedavi yöntemi olduğu için, koyu renkteki sivilce lekelerinde, derin izlerde yeterli tedavi başarısı sağlamamaktadır.

Karbon Peeling; Q switch ND - Yag olarak adlandırılan son teknoloji ile geliştirilmiş bir lazer sistemi ile gerçekleştirilir. Sivilce lekelerinde en sık tercih edilen tedavi yöntemidir. 10 - 14 günde bir yapılan seanslar toplam 6 - 10 seans gerçekleştirlir. 4. tedavi seansı ile sivilcenin hem kahverengi hem kırmızı lekelerinde belirgin iyileşmeler gözlenir. Aynı zamanda Karbon Peeling işlemi ile cildin yağlanması azalır; gözenekler küçülür.

Günümüzde Kimyasal Peeling yerine daha sık tercih edilen Karbon Peeling tedavisinin en önemli avantajı cilt altı dokusunun derinine ulaşabilmesidir. Böylece hem sivilce tedavisinde hem de leke tedavisinde daha etkili sonuçlara ulaşılabilir. Ayrıca cildin yenilenme sürecini de başlatır.

Sivilce lekelerinde Fraksiyonel Karbondioksit lazer ile tedavi 20 – 30 günde bir olmak üzere 3 – 6 seans gerçekleştirilir. Bu tedavide cildin alt tabakalarına kadar lazer ışığı ulaşarak leke adalarını parçalar, ciltte yeni kolajen üretimini tetikler, cildin üst tabakası kontrollü olarak soyulur. Dolayısıyla cilt taze ve genç görünüm kazanırken sivilce lekelerinin tedavisi de yapılmış olur. Sonbahar - kış döneminde gerçekleştirilen leke tedavi seçeneğidir.

Sivilce lekelerinde PRP tedavisi, kişinin kendi kanı kullanılarak yapılır. PRP trombosit adı verilen özel hücrelerden zengin bir serumdur. Trombositlerin içerisinde bulunan büyüme faktörlerinin sayesinde cilt dokusunda iyileşme ve onarma süreci başlar. Böylece kırmızı ve kahverengi sivilce lekeleri tedavi edilir. Aynı zamanda sivilce izleri (çukurları) etkili bir şekilde bu doğal yöntem ile iyileştirilebilir.

Sivilce lekelerinin giderilmesinde Mezoterapi; somon DNA, hyaluronik asit, vitaminler ve mineraller içeren özel bir kokteylin küçük iğneler yardımıyla cilde uygulanmasıdır. Mezoterapi (gençlik aşısı, somon-DNA aşısı) ile cilt yeni kolajen liflerini üreterek, cilt yenilenir (rejuvenasyon) lekeler de açılarak iyileşir.

Hyaluronik asit içerikli dolgular ile sivilce lekesi olarak tabir edilen aslında kırmızı sivilce çukurları olan izler doldurulabilir. Dolgu tedavisi izlerde kalıcı olmayan geçici iyileşme sağladığı için sık tercih edilen bir yöntem değildir.

Dermabrazyon tedavi yöntemi bir çeşit cerrahi müdahaledir. Özel bir alet ile ameliyathane şartlarında cilt orta tabakaya kadar soyularak kaldırılır. Günümüzde sık tercih edilmez.