VÜCUT LEKELERİNDE TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Vücut lekeleri yaz mevsimi yaşadığımız bu günlerde kısa veya kolsuz kıyafet seçimimizden alıkoyan deniz tatilinde, sahilde konforlu hissetmemizi engelleyen bir cilt sorunudur.

Kış mevsiminde genellikle bizi rahatsız etmeyen fakat sıcak hava koşullarında kozmetik rahatsızlığa neden olan ve çözüm aradığımız bir problemdir.

Vücut lekeleri koltuk altı ve kasık gibi sürtünme bölgelerinde sıklıkla izlenmektedir.

Koltuk altı lekelerinin (kararmasının) nedenleri nelerdir?

- Erkeklerde koltuk altı kıllarının sıklıkla traş edilmesi,

- Kadınlarda koltuk altı kıllarının ağda yöntemiyle alınması,

- Aşırı koltuk altı terlemesi,

- Alkol bazlı deodorant ve ter önleyicilerin kullanılması,

- Kilo problemi,

- Gebelik ,

- Hormonal dengesizliğe neden olan sağlık sorunları( İnsülin direnci, Guatr sorunu gibi),

- Koltuk altı derisinde mantar veya bakteri enfeksiyonuna bağlı koyu ölü tabaka oluşumu,

Koltuk altı lekelerini gidermek için genellikle doğal yöntemlere başvurulur. Koltuk altı lekelerinin doğal tedavi yöntemleri arasında patates, karbonat, limon, salatalık gibi çözüm yöntemleri bulunmaktadır. Şayet bu yöntemlerle koltuk altı lekelerinizden kurtulamadıysanız profesyonel leke tedavi seçenekleri ile başarılı sonuçlar almak mümkündür.

Koltuk Altı Lekelerinin Profesyonel Tedavi Yöntemleri;

- Leke Açıcı Krem Tedavileri,

- Kimyasal Peeling,

- Q Switch ND – Yag lazer İle Karbon Peeling (Karbon Toning) Tedavisi,

- Fraksiyonel Karbondioksit Lazer İle Cilt Soyma Tedavisi,

Leke açıcı krem tedavisinde arbutin, kojik asit, retinoik asit içerikli kremlerin sabah akşam lekenin üzerine 2 ay boyunca uygulanması lekeyi açabilmektedir.

Koltuk altı lekesinin Kimyasal Peeling ile tedavisi çeşitli meyve asit içerikli solüsyonların doktor kontrolünde leke olan bölgeye 10 günde bir 4 – 6 tedavi seansı şeklinde uygulanması ile lekeler açılabilir.

Koltuk altı lekesinin Q Switch ND – Yag lazer ile Karbon Peeling (Karbon Toning) tedavisi dirençli leke olarak tanımlanan yani doğal yöntemler, kremler veya kimyasal peeling ile açılmayan lekelerde etkili olabilen bir tedavi seçeneğidir. Yaz mevsiminde de rahatlıkla yapılabilen bu lazer tedavisi 10 günde bir toplam 4 – 6 tedavi seansı uygulandığında lekeyi başarıyla açar.

Fraksiyonel Karbondioksit lazer uygulaması ile koltuk altı bölgesindeki kalınlaşmış, ölü cilt tabakası soyularak leke giderilir. Tedavi işlemi ayda bir olmak üzere toplam 3 – 4 seans yapılmaktadır.