YÜZDEKİ YAĞ KİSTLERİNİN FRAKSİYONEL KARBONDİOKSİT LAZER İLE TEDAVİSİ

Hem kadınlar hem de erkekler yüz güzelliğine oldukça önem vermektedir. Bu nedenle de çeşitli kremler, kozmetik makyaj malzemeleri yüz bölgesine çok sık kullanılmaktadır. Kozmetik kremlerin sıklıkla neden olduğu sorunların başında yağ kisti, yağ bezesi, siringoma gelmektedir. Yağ kisti, yağ bezesi, siringoma her ne kadar bir sağlık sorunu yaratmasa da yüz güzelliğine gölge düşürebilir.

Yağ kisti, yağ bezesi, siringomanın en etkili çarelerinden birisi Fraksiyonel karbondioksit lazerler ile tedavidir.

YAĞ KİSTLERİ (YAĞ BEZESİ, SİRİNGOMA) NERELERDE GÖRÜLÜR?

Göz çevresi derisi vücudun en ince derisidir. Bu nedenle sık krem kullanımı en çok göz kapağı ve göz altında yağ kisti (yağ bezesi, siringoma) oluşumuna neden olur.

Daha az sıklıkla yanaklarda, şakakta ve burun sırtında da yağ kistleri (yağ bezesi, siringoma) izlenmektedir.

YAĞ KİSTLERİ (YAĞ BEZESİ, SİRİNGOMA) KREM TEDAVİSİ İLE GEÇER Mİ?

Yağ kistleri (yağ bezesi, siringoma) her ne kadar derinin yüzeyinde görünse de derinin altında yerleşim gösteren küçük keseciklerden meydana gelir. Bu sebeple maalesef krem sürerek veya yağ kistlerini sıkarak onları tamamen tedavi etmek mümkün değildir. Tam olarak kaybolması için deri altındaki keseciği tedavi etmektedir. Bunu sağlayan en etkili tedavi ise Fraksiyonel karbondioksit lazer teknolojisidir.

FRAKSİYONEL KARBONDİOKSİT LAZER GÖZ ÇEVRESİNDE DE GÜVENLİ BİR TEDAVİ MİDİR?

Fraksiyonel karbondioksit lazer deri altında minik ısı kanalcıkları oluşturarak yağ kisti keseciğini parçalar. Fraksiyonel karbondioksit lazer bu işlemi yaparken çevredeki deriye veya göze zarar vermeden, güvenli tedavi uygulama imkanı sağlar.

FRAKSİYONEL CO2 LAZER İŞLEMİ SIRASINDA GÖZ NASIL KORUNUR?

Göz çevresindeki deriye lazer işlemi uygularken gözü lazer ışığından korumak için özel üretilmiş lazer gözlükleri kullanılması gerekir. Böylece göz çevresi, şakaklar, alın, burun sırtı ve yanaklar yağ kistlerinden (yağ bezesi, siringoma) arındırılırken göz korunmuş olur.

FRAKSİYONEL CO2 LAZER İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

Fraksiyonel CO2 lazer tedavisi öncesi cilt temizlenir. Sonrasında anestezi kremi sürülerek veya buz kalıbı ile soğutarak anestezi sağlanabilir. Yağ kistlerinin (yağ bezesi, siringoma) üstüne tek tek Fraksiyonel karbondioksit lazer ışığı uygulaması yapılır. Uygulama yaklaşık 10 – 15 dakika sürer. Lazer işlemi sırasında hafif bir yanma ve ısınma hissi oluşur. İşlemden sonra ise yağ kistlerinin (yağ bezesi, siringoma) olduğu bölge kabuklu, kızarık ve hafif şiştir. Bu belirtiler maksimum 1 hafta içerisinde tamamen ortadan kaybolur. Sonrasında hafif kızarık olan cilt 2 hafta içerisinde düz, parlak, yeni deri görünümüne kavuşur.

FRAKSİYONEL CO2 LAZER İLE YAĞ KİSTİ TEDAVİSİ KAÇ SEANS GEREKTİRİR?

Fraksiyonel CO2 lazer ile yağ kistleri tek tedavi seansı ile tamamen ortadan kaldırılır. Bazı kişilerde ise 2. veya 3. tedavi seansı gerekebilmektedir.