Cilt Yağlanmasını Dengeleme

Cildin yağlı görünümü sık rastlanan bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Yağlı cilt, yeterli temizlik yapılamaması, yoğun makyaj kullanımı, cilt tipine uygun olmayan bakım kremlerinin kullanımı, guatr gibi bazı hastalıklar ve ailesel cilt yapısı nedeniyle oluşabilmektedir. Cildin yağlanması aşırı parlamasına yol açar. Ayrıca siyah nokta oluşumuna ve sivilce oluşumuna da davetiye çıkarır. Bu problem, genellikle yüzün T bölgesinde (alın, burun, çene) izlenmektedir.

Sağlıklı bir cilt için yağlanmanın dengelenmesi önem taşır.

Cilt yağlanmasını dengelemek için kullanılan tedavi yöntemleri ;

- Tıbbi cilt temizliği

- Kimyasal peeling

- Lazer tedavileri

Profesyonel cilt bakımı olarak glikolik asit, salisilik asit, triklor asetik asit (TCA) içerikli kimyasal peelingler ve Q switch ND-YAG lazer tedavisi cilt yağlanmasını dengelemede oldukça başarılı yöntemlerdir.

Kimyasal peeling tedavisi genellikle 2 haftada bir olmak üzere 4 - 6 seans olarak önerilmektedir. Kış mevsiminde yapılması tercih edilir.

Günümüzde cilt yağlanmasını dengelemek için sık tercih edilen yöntem Karbon Peeling adlı lazer uygulamasıdır. Her mevsim güvenle yapılabilen Karbon Peeling işlemi, 7 - 14 günde bir olmak üzere 4 seans uygulandığında cildin aşırı yağlanmasını engeller, cildin hemen altında etkili bir cilt temizliği sağlar. Elde edilen bu sonuç ortalama 6 ay devam eder. 20 dakika gibi kısa sürede uygulanması ve sosyal yaşantıyı etkilememesi tercih sebebidir.