Dudak Üstü Kırışıklık Tedavisi

Dudak üstü kırışıklıkları genellikle ileri yaşta ortaya çıkan kozmetik bir problemdir.

Dudak Üstü Kırışıklıkları Nedenleri;

- Dudak üstü derisinin çok ince olması,

- Bu bölge kaslarının konuşma, sigara içme, yemek yeme nedeniyle sık            kullanılması,

- Güneş ışınlarına yoğun maruz kalabilmesi,

- Genetik (ailesel faktörler),

- Yaşlanma sürecinde dudak hacminin azalması ve dudağın incelmesi,

Tüm bu nedenler dudak üzerinde ince dikey çizgiler görülmesine yol açar. Tedavi edilmediği takdirde çizgiler derinleşerek kişiyi mutsuz edebilir.

Bu bölgeye uygulanabilen zarif tedavi dokunuşları doğal iyileşme sürecini başlatabilir. Bu gençleştirme tedavileri aşağıda sıralanmıştır.

1- Altın İğne (iğneli Radyofrekans) ile deri altına iletilen radyofrekans dalgaları sayesinde, cilt gerginleşir, dudak üzerindeki kırışıklıklar açılır ve ciltte parlaklık elde edilir. Günümüzde medikal estetik uygulamalar arasında sıklıkla tercih edilen iğneli radyofrekans (altın iğne); 15 - 30 dk gibi bir sürede yapılır. 20 - 30 günde bir; 3 - 4 seans yapılması önerilir. Kişiye özel kullanılan altın kaplamalı iğneler sayesinde ciltte herhangi bir alerji oluşmaz. İşlemden sonra hafif kızarıklık, minik kabuklanmalar, küçük şişlikler görülebilir; bu belirtiler 1 gün içerisinde tamamen iyileşir.

2- PRP (Platelet Rich Plasma) trombosit olarak adlandırılan hücrelerden zengin plazma ile uygulanan doğal iyileşme tedavisidir. Bu yöntemde kişiden alınan kan serum haline dönüştürülür. Bu serumda normal kanda bulunan miktardan 4 - 5 kat daha fazla miktarda büyüme faktörükök hücre içeriği vardır. Bu büyüme faktörleri cildin bağ dokusunun yenilenme sürecini hızlandırır. Böylece cilt yeniden, gençleşerek yapılanır ve kırışıklıklar giderilir. Uygulama 2 hafta - 4 haftada bir olmak üzere 3 - 4 seans önerilmektedir. PRP etkisini ilk seanstan itibaren göstermeye başlar; istenen etki ise 3. seans itibariyle görülür. Kişi işlemden sonra sosyal yaşantısına rahatlıkla dönebilir.

3- Mezolifting (Gençleştirme Mezoterapisi); içerisinde hyaluronik asit, büyüme faktörü, oligopeptit ve vitaminleri barındıran hazır bir kokteylin, cilde küçük iğneler yardımıyla uygulanmasıdır. Genellikle 14 - 30 gün arasında olmak üzere 3 tedavi seansı olarak önerilir. İşlemden önce bölgeye anestezi kremi uygulanarak hasta konforu sağlanır. Uygulama yaklaşık 15 - 20 dk sürer; işlemden hemen sonra ciltte minik kızarıklıklar, mercimek şişlikleri görülse de bu etkiler yaklaşık 1 - 2 saat içerisinde azalarak 1 gün içerisinde tamamen kaybolur. İşlem cillteki kolajen ve elastik liflerin üretimini arttırarak cildin nem oranı dengeler; bu sayede dudak üstünde bulunan ince ve derin çizgiler yani kırışıklıklar açılır.