İP ASKI İLE GIDI TOPARLAMA

Günümüzde yaşımızı yüz bölgesine kıyasla boyun ve gıdı bölgesinden ele verebiliyoruz. Boyun bölgesindeki cilt yüz bölgesine oranla daha ince ve daha hassastır. Bu nedenle sarkma, kırışma gibi yaşlanma belirtileri yoğun bir şekilde boyunda gözlemlenmektedir. Boyun bölgesinde en sık izlenen yaşlanma belirtisi gıdı oluşumudur.

Ciltteki elastik ve kolajen liflerin yapısının bozulması ve yerçekimi etkisi ile boyun bölgesindeki deri sarkmaya başlar. Bazen de kişinin fazla miktarda kilo alması çene altındaki yağ dokusunun genişlemesine neden olur. Bütün bu nedenler gıdının oluşumunu tetikler.

Gıdı oluşumu boyun hatlarının bozulmasına neden olarak boynun genç görünümünü olumsuz yönde etkiler. İşte bu sorunlar gelişen teknolojik yöntemler sayesinde lifting (kaldırma) etkisi sağlayarak boyunda sıkı ve gergin bir cilt sağlayabilir.

Gıdı toparlama tedavisinde kullanılan yöntemelerden biri de İp Askı uygulamasıdır. Diğer bir deyişle Ameliyatsız Yüz Germe işlemidir.

İple gıdı toparlama tedavisinde cilt altına uygulanan Polidiaxanon ve Poliaktik Asit metaryelinden oluşan ipler kullanılmaktadır. Bu iplerin özelliği kalp ameliyatında da kullanılan ameliyat ipleri olmasıdır. Ciltte güvenle kullanılan, cilde zarar vermeyen bu ipler ortalama 1 - 2 yıl süreyle cilt altında kalabilmektedir. Bu sürenin sonunda cilt altında tamamen erirler.

İp Askı Tekniği İle Gıdı Toparlama işleminde boyun ve gıdı bölgesine 2 + 2 , 3 + 3 adet ip sarkan deri alanlarına takılır. Lifting (kaldırma) etkisi hemen işlemden sonra görülebilir. Fakat yaklaşık 1 ay içerisinde tam etki izlenir.

İşlemden önce uygulanacak bölgeye anestezi uygulanarak işlem konforlu hale getirilir. İşlemden sonra uygulama yapılan bölgelerde kısa süren minik kanamalar, hafif kızarıklık, morluk, şişlik görülebilmektedir. İşlemden sonra 1 hafta boyunca ip takılan bölgeye masaj yapılmamalı, yan veya yüz üstü yatmamalı, sıcak su ile temastan kaçınılmalı, hamam veya sauna gibi sıcak ortamlardan ve kese benzeri işlemlerden uzak durulmalıdır. 1 hafta süre ile önerilen antibiyotik tedavisinin kullanılması gerekir.

Yaz mevsimi de dahil her mevsim rahatlıkla yapılabilen İp Askı yöntemi; cilt sıkılaşması, gerginleşmesi, lifting ve gıdı toparlaması gibi gençleşme etkilerini başarıyla sağlayabilmesi nedeniyle boyun estetiğinde sık tercih edilmektedir.