Karbon Maske İle Cilt Bakımı

Karbon peeling özel bir lazer sistemi ile yapılan profesyonel bir cilt bakımı ve tedavi yöntemidirKarbon losyon ile cilt bakımı olarak da adlandırılır.

Günümüzde leke tedavisinde lazer sistemleri önemli tedavi seçeneği olarak yer almıştır. Lekede sık tercih edilen lazer Q switch ND-YAG olarak adlandırılan lazerdir. Bu özel leke lazeri lekeye neden olan melanin maddesi üzerine etki eder. Lazerlerin en önemli özelliği hem derin hem de yüzeysel lekede etkili sonuç verebilmesidir. Q switch ND-YAG ile yapılan karbon maske uygulaması leke tedavisinde başarılı sonuçlar vermektedir. Bu uygulama yüze karbon losyon sürülerek lazerin 3 farklı aşaması ile yapılan bir cilt bakımıdır. Karbon peeling uygulamasının kimyasal peeling işleminden farklı olduğunu söylemek gerekir. Kimyasal peeling özel meyve asitlerinin cilde uygulanmasıyla yapılan, cildin üst ve orta tabakasını soyan bir leke tedavisidir. Karbon peeling ise bir lazer uygulamasıdır; cildin üst tabakasını koruyarak (cildi soymadan), cildin en derin lekesine bile ulaşabilen bir yöntemdir. Dolayısıyla güneş koruyucu krem kullanmak şartıyla yaz mevsiminde de güvenle yapılabilen bir leke tedavi yöntemidir.

Derin leke tedavisinin yanı sıra Q Switched ND-YAG lazer ile özel modu olan KTP modu ile yüzeyel lekelerde de başarılı sonuçlar alınabilir. Yüzeyel lekeler arasında yapısal (ailesel) çiller ve güneş çilleri yer alır.

Cilt lekelerinin çoğunluğunda hem derin hem de yüzeyel leke beraber bulunur. Bu nedenle leke tedavisinde sık tercih edilen lazer Q switch ND-YAG tedavisidir. Lazer seansları haftada 1 veya 2 haftada bir olmak üzere 4 - 6 seans olarak gerçekleştirilir. Bu tedavi maksimum 10 seans olarak da yapılabilir. Bu uygulama 20 dk sürer. İşlemden sonra hafif pembelik dışında olumsuz bir yan etki oluşmadığı için kişinin uygulamadan hemen sonra günlük yaşamına dönebilmesi mümkündür.

Karbon Peeling İşleminin Avantajları;

1- Her cilt tipine uygundur.

2- Yan etkisi olmaması nedeniyle hassas ve alerjik cilt tiplerinde de güvenle uygulanır.

3- Yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılabilir.

4- Acısız ve ağrısızdır.

5- İşlemin etkisi 4. seansla birlikte belirgin olarak görülür.

6- Emzirme döneminde de yapılabilen bir işlemdir.