Ksantelazma (Göz Çevresi Kolesterol Kristalleri) Tedavisi

Ksantelazma oluşumları, göz çevresi kolesterol kristalleri olarak da adlandırılmaktadır. Genellikle üst göz kapaklarının iç kısmında ortaya çıkarlar. Bazende alt göz kapağında da yerleşim gösterebilirler. Sayıları bir veya birkaç adet olabilen, sarı renkli, yumuşak veya sert kıvamda deriden kabarık yapılar şeklinde görülürler.

Ksantelazma görülen bireylerde genellikle kanda bulunan tligriserid ve kolesterol değerleri yüksektir. Bunun dışında genetik (ailevi) faktörler, diyabet ve troid hastalıkları da ksantelazma oluşumuna neden olabilir. Bazen kolesterol yüksekliği olmadan da gelişebilmektedir.

Koter ile yakma, cerrahi müdahale ve lazer sistemleri ksantelazma tedavisinde yaygın olarak kullanılan yöntemlerdir. Koter ile yakma işleminden sonra iz kalma riski; cerrahi müdahaleden sonra ise göz kapağının derisinde kısalma riski nedeniyle lazer tedavileri daha sık tercih edilmektedir.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer ile ksantelazma tedavisinde sıklıkla kullanılan lazer sistemleridir. 20 günde bir veya ayda bir, 3 - 5 seans uygulanan işlem kış mevsiminde tercih edilmektedir. İşlemden sonra göz kapağında kabuklanma, hafif şişlik ve kızarıklık olur. Bu yan etkiler kişiye sürülen epitelizan ve antibiyotik içerikli kremler yardımıyla 3 - 5 gün içerisinde tamamen iyileşir.

Ksantelazma da uygulanan lazer tedavisi göze herhangi bir zarar vermeden, iz veya leke oluşturmadan güvenle yapılabilir.