Lazer İle Leke Tedavisi

Cilde doğal rengini veren "melanin" olarak adlandırılan pigmentlerdir. Melanin miktarı çeşitli faktörlerin etkisiyle artış gösterirse ciltte kişiyi rahatsız eden lekelerin oluşmasına neden olur.

Güneş ışığına fazla maruz kalma, gebelik gibi hormonal değişimler, doğum kontrol ve kortizon gibi ilaç tedavisi kullanımı, doğuştan veya çocukluk döneminde oluşan nedeni bilinmeyen lekeler, ailesel (genetik) faktörler nedenler arasında sayılabilir. Cilt lekelerinin bazıları guatr rahatsızlığı, böbrek üstü bezi rahatsızlıkları gibi hastalıkların tetiklemesiyle oluşabilir; bu durumda doktorlar tarafından yapılan kan tetkikleri ile tanı konulur ve tedavi düzenlenir. Bazı lekeler ise herhangi bir hastalık sonucunda gelişmez sadece kişiyi mutsuz eden kozmetik bir görüntü yaratır. Bu tür durumlarda cilt; mat, donuk, lekeli, sağlıksız bir görünüme neden olduğu için kişi sürekli makyaj yaparak dışarı çıkmak zorunda kalır.

Ciltteki lekeler yüz bölgesinde gelişebileceği gibi el üzerinde, boyun ve dekolte bölgesinde de görülebilir. Cilt lekeleri sadece kadınlarda görülen bir cilt rahatsızlığı değildir; erkeklerde de sık izlenir.

Leke Tedavisinde Kullanılan Lazer Yöntemleri Nelerdir?

Tüm leke tiplerinde güneş ışığının lekeyi arttıran en önemli faktör olduğu bilimsel çalışmalarda kanıtlanmıştır. Bu nedenle leke problemi yaşayan bütün ciltlerde her mevsim 30 faktör ve üzerindeki bir güneş koruyucu kreminin düzenli kullanımı tedavinin ilk basamağını oluşturur.

Cilt lekelerinin bazıları tedavi ile tamamen kaybolabilmektedir. Fakat bazı lekelerin uzun bir tedavi sürecine rağmen leke rengindeki açılma başarısı %60 - 70 oranında olabilir.

Günümüzde leke tedavisinde lazer sistemleri önemli tedavi seçeneğidir. Lekede sık tercih edilen lazerler; Q switch ND - YAG ve Fraksiyonel Karbondioksit olarak adlandırılan lazerlerdir. Bu özel leke lazerleri, lekeye neden olan melanin maddesi üzerine etki eder. Lazerlerin en önemli özelliği hem derin hem de yüzeysel lekede etkili sonuç verebilmesidir.

Ciltteki Lekelerin Çeşitleri;

*Yüzeyel Lekeler

- Efelid,

- Çiller,

- Güneş çilleri (lentigo),

- Kırmızı benler (hemanjiom),

- Yaşlılık benleri (seboreik keratoz).

*Derin Lekeler

- Güneş lekeleri,