Saç Mezoterapisi

Sağlıklı bir bireyde saçlı derideki kıl miktarı ortalama 150 bin civarındadır. Bu kişilerde günlük ortalama 50 - 100 adet saç teli kaybı normal olarak kabul edilir. Saçların çeşitli faktörlerin etkisiyle normalden daha fazla dökülmesi kişinin kendisini kötü hissetmesine ve dış görünüş kaygısına neden olabilir. Saç dökülmesi nedenleri arasında ailevi faktörler veya bazı kan düzeyi eksiklikleri yer alabilmektedir.

Saç dökülmesinin nedenleri;

-  Androgenetik Alopesi (Erkek tipi saç dökülmesi),

- Kadınlarda doğum sonrası hormonal dengesizlik,

- Ateşli hastalık veya cerrahi operasyon geçirme,

- Ruhsal açıdan stres yaşama,

- Beslenme yetersizliği sonucu demir, vitamin ve çinko eksikliği gelişmesi,

- Guatr (tiroid) veya paratroid hastalığı,

- Bazı ilaçların kullanımı,

- Saçlı derideki aşırı yağlanma, saçlı deride aşırı kuruma

- Bakteri, mantar gibi saçlı derideki enfeksiyon hastalıkları sayılabilir.

Saç dökülmesinde öncelikle dökülmeye neden olan faktörler araştırılır. Bu nedenle ayrıntılı kan tetkikleri istenir. Ayrıca saç kökü ve saç teli muayenesinin yapılması da gerekmektedir. Bu incelemelerin ışığında tedavi belirlenir. Tedavi yöntemleri arasında çeşitli losyonlar, Saç Mezoterapisi ve Saç PRP 'si yer almaktadır.

Saç mezoterapisi saç köklerini besleyen vitaminler, mineraller ve kan dolaşımını artırıcı doğal ilaçların dermapen adı verilen özel iğneleme sistemi ile saçlı deriye uygulanmasıdır. Mezoterapi kokteyli direk olarak saç köklerine etki eder ve saçı besler. Ayrıca saç köklerinin kanlanmasını ve oksijenlenmesini artırarak canlanmalarını sağlar, saçın uzama süresini kısaltır ve saç dökülmesini durdurur. 10 - 14 günde bir, ortalama 4 - 5 seans uygulanması önerilmektedir. Ayda bir ve 3 ayda bir uygulanan idame seansları ile iyileşme etkisi devam ettirilir. Uygulama esnasında herhangi bir ağrı, acı ve kanama olmaz. İşlemin ardından hafif kızarıklık, hafif yanma hissi ve kaşıntı görülebilir; bu yan etkiler maksimum 1 gün içinde geçer. Yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılabilen işlemden sonra kişi sosyal yaşantısına hemen dönebilir

Saç Mezoterapi Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

- Saç mezoterapisi ile; saç dökülmesinin yavaşlaması ve durması,

- Saç mezoterapisi ile; ince saç telinin kalınlaşması,

- Saç mezoterapisi ile; saç renginde parlaklık,

- Saç mezoterapisi ile; saç kökü olan bölgede hızlı saç büyümesi,

- Saç mezoterapisi ile; saçlı derideki yağlanma ve kepeklenmenin azaltılması sağlanır.

Bazı durumlarda Saç Mezoterapisi işlemine Saç PRP'sinin kombinlenmesi başarının arttırılması adına gerekebilmektedir.