Sivilce İzlerinin (Çukurlarının) Tedavisi

Akne yani sivilce sıklıkla ergenlik döneminde görülen fakat ileri yaşlarda da ortaya çıkabilen bir cilt rahatsızlığıdır. Sivilceler erken dönemde tedavi edilemezse; ciltte çukur şeklinde akne izleri ve kahverengi lekeler gelişebilir. Akne izleri kalıcı ve önemli bir kozmetik sorundur ve bu durum kişide psiko-sosyal rahatsızlığa neden olabilir.

Sivilce İzleri (Çukurları) ve Sivilce Lekelerinde Kullanılan Tedavi Yöntemleri;

PRP; kişiden alınan kanın özel bir işlemden geçerek, serum haline dönüştürülüp kişiye tekrar uygulanmasıdır. Sivilce izlerinin (çukurlarının) azaltılmasında, sivilce lekelerinin giderilmesinde, sivilceden kaynaklı gözeneklerin daraltılmasında ve siyah nokta tedavisinde tercih edilen tedavi yöntemlerindendir. 2 - 4 haftada bir, 3 - 4 tedavi seansı önerilen işlemden sonra sivilce izleri ve lekelerinde iyileşme 3. seans itibariyle görülmeye başlar. İşlemin iyileşme etkisi gün geçtikçe artarak yaklaşık 6 ay süreyle devam eder.

Altın İğne (İğneli Radyofrekans) Uygulaması;  sivilce izlerinin (çukurları) ve lekelerinin tedavisinde etkisi kanıtlanmış radyofrekans dalgaları üreten bir cihaz ile yapılır. Uygulamada radyofreakans enerjisi kişiye özel kullanılan 25 adet altın kaplamalı iğneler yardımıyla cildin hemen altına iletilir. Bu iğneler sayesinde, cildin üst tabakası etkilenmeden cildin altındaki sivilce izi, sivilce lekesi problemine direkt ulaşarak o bölgeye radyofrekans enerjisi verilir. Altın iğne sayesinde cildin 0.5 - 3 mm altına inebilme imkanı vardır. 3 - 4 haftada bir uygulanan toplam 3 - 4 seanslık tedavi ile cildin yağlı görünümü, siyah noktaların azalması, gözeneklerin daralması, sivilce çukurlarının (izlerinin) silikleştirilmesi sağlanabilir. İyileşme etkisi ilk seanstan itibaran kendini gösterse de istenen etki 3 seansta elde edilir. Yazın da güvenle yapılabilen tedavilerden biridir.

Fraksiyonel CO2 lazer sistemi; akne izlerinin (çukurlarının) ve lekelerinin giderilmesinde günümüzde kullanılan yöntemlerdendir. Derin akne izlerine (çukurlarına) kadar inen mikro lazer atışları iz ve lekeye neden olan ciltteki bozulmuş yapıyı yara iyileşme sürecine benzeyen bir iyileşme süreci ile tedavi eder. Etraftaki cilt bu alanı hızla yeni ve sağlıklı doku ile örter. Cilt bu lekelerden ve izlerden yavaş yavaş arınmaya başlar. Sivilce izleri (çukurları) ve lekeleri tedavisinde kullanılan Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) lazer; 3 - 4 haftada bir, ortalama 3 seans önerilmektedir. İşlem öncesinde kişiye anestezi içerikli krem sürülür; uygulama esnasında ve sonrasında cildi rahatlatmak amacıyla soğuk hava uygulaması yapılır. İşlemden sonra ciltte kızarıklık, hafif şişlik, yanma ve minik kabuklanmalar görülür. Bu belirtiler 1 - 3 gün içerisinde tamamen iyileşir. İşlemden sonra epitelizan, antibiyotik içerikli krem ve güneş koruyucu krem kullanımı önemlidir. İşlemin dezavantajı sadece kış mevsiminde yapılabilmesidir.

Karbon Peeling; karbon losyonun cilde sürülmesiyle başlayan özel bir lazer sistemi uygulamasıdır. Akne lekeleri tedavisinde etkili olan bu ağrısız ve acısız yöntemin uygulanması yaklaşık 20 dk sürer; işlemden sonra kişinin yüzünde hafif bir pembelik dışında olumsuz bir etki görülmez. 7 - 10 günde bir yapılan seansları yaklaşık 4 - 6 seans önermekteyiz. Sivilce lekesindeki açılma 3. seanstan sonra kendini göstermeye başlar; istenilen sonuç genellikle 4 - 6 seansta alınabilmektedir. Yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılabilen uygulamadan sonra güneş koruyucu kullanımına dikkat edilmesi gerekmektedir.