Yaşlılık Benleri Tedavisi

Halk arasında yaşlılık benleri olarak adlandırılan lekeler aslında ben değildir. Uzun süreli güneş ışığına maruz kalma sonucu gelişen seboreik keratoz olarak adlandırılan deri yapılarıdır. Genellikle ileri yaşta görüldüğü için yaşlılık benleri tabiri kullanılmaktadır.

Yaşlılık benleri başlangıçta küçük, çok sayıda ten rengi veya sarı renkli oluşumlardır. Zamanla kahverengi veya siyah renge dönüşür, yüzeyi karnabahar görünümlüdür. Özellikle yüz, alın, saçlı deri, el üzeri, dekolte bölgesi, omuz, göğüs ve sırtta ortaya çıkar ve bu bölgelerde cildin lekeli, yaşlı görünümüne neden olur.

Yaşlılık benleri, çoğunlukla kötü huylu bir dönüşüm göstermezler. Genellikle kozmetik sorun nedeniyle tedavileri yapılır. Yine de kişinin güneş maruziyetine dikkat etmesi gerekmektedir; aksi takdirde, küçük bir ihtimal olsa bile, kötü huylu bir dönüşüm riski taşırlar.

Yaşlılık Benlerinin (Seboreik Keratoz) Tedavi Yöntemleri ;

- Lazer Yöntemi

- Kryoterapi (Buz Tedavisi)

- Koter İle Yakma Tedavisi

Lazer tedavileri arasında sıklıkla başvurulan sistem Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) Lazerlerdir. Genellikle 14 - 20 günde bir; 1 - 3 seans uygulanan işlem ile yaşlılık benleri başarı ile tedavi edilir. Uygulamadan sonra benlerin olduğu bölgede hafif kızarıklık, kabuklanma görülür; epitelizan ve antibiyotik içerikli kremler sürülerek 3 - 5 gün içerisinde iyileşir. Sadece kış mevsiminde yapılabilen işlemden sonra güneş koruyucu krem kullanımı dikkat edilmesi gereken en önemli noktadır.