Yüz Kızarıklık Tedavisi

Yüzün normalden daha kızarık görüntüsü kişinin genel görünümünü etkileyerek önemli psikolojik, sosyal ve mesleki sorunlara yol açabilir.

Yüz kızarıklılığının nedeni bilinememektedir. Ancak bazı insanlarda ailesel (genetik) nedenler sonucu gelişir. Bazı araştırmalar sonucu deride yüzeyel yerleşim gösteren kan damarlarının genişlemesinin ve sayıca artmasının yüz kızarıklığına (kuperozlu cilde) yol açtığı gözlemlenmiştir.

Yüz Kızarıklığını Arttıran Faktörler;

- Ağır egzersiz,

- Güneş ışığı,

- Rüzgar, soğuk havalar gibi mevsim koşulları,

- Baharatlı ve acılı gıdalar,

- Çay ve kahve gibi sıcak içecekler,

- Alkol tüketimi,

- Menopoz,

- Duygusal stres,

- Yüze uygulanan topikal kortizon kremlerin uzun süreli kullanımı yer almaktadır.

Yüz bölgesinde kızarıklık en sık yanaklarda, sonra alında ve çene bölgesinde görülür. Bazen yanma ve kaşıntı belirtileri de eşlik edebilir.

Yüz Kızarıklığı Nasıl Tedavi Edilir?

Dürüstçe söylemek gerekirse kızarıklığın tamamen ortadan kaldırılması mümkün değildir. Güneş koruyucu kremler, kuperozlu ciltler için özel üretilmiş kızarıklık azaltıcı krem ve solüsyonlarla problem kontrol altına alınabilir.

Yüz kızarıklığının dermatolojik muayenesinde kişinin kılcal damarlarının durumunun tespiti önemlidir. Eğer kılcal damarlar örümcek ağı yapısında genişleme göstermişse belirgin kızarıklık artışına neden olur. Bu durumun tedavisinde lazer sistemleri etkili sonuç vermektedir.

Yüz kızarıklığı tedavisinde sık tercih edilen Q switch ND-YAG lazerlerdir. Bu lazer sisteminde hem yüz kızarıklığını azaltabilen hem de kılcal damarların daralmasını sağlayabilen özel dalga boyları bulunmaktadır. Q switch ND-YAG lazer tedavisi 7 - 10 günde bir ortalama 4 - 6 seans uygulandığında krem tedavilerine oranla daha başarılı sonuçlar vermektedir.

Yüz kızarıklığında lazer tedavisinin avantajları nelerdir?

- Yaz mevsimi de dahil her mevsim güvenle yapılır.

- Kısa süre içerisinde sonuç verir.

- Alerjik ciltlerde rahatlıkla uygulanabilir.

- Krem tedavilerine kıyasla daha etkili sonuç verir.

Bu tedavi sisteminde tek dikkat edilmesi nokta kişinin düzenli 30 faktörün üzerinde bir güneş koruyucu krem kullanmasıdır.